Rozkład nauki cz. 24

Autor: | Opublikowane w Edukacja 1 Comment | Tagi:

Te słowa monarsze podchwycił skwapliwie historyk niemiecki i stworzył podręcznik historyczny, zaczynający się od czasów Wilhelma i cofający się ku starożytności. Nad słowami cesarskimi i owym podręcznikiem świat dydaktyczny przeszedł do porządku dziennego, tym więcej, że się okazało, że cesarz Wilhelm przez paradoksalne swoje wystąpienie nie chciał przemawiać za retrospektywnym porządkiem uczenia historii, lecz domagał się tylko większego uwzględnienia teraźniejszości w wykształceniu w stosunku do poznawania przeszłości.

Od pewnego czasu mówi się także o naturalnym rozkładzie w tym znaczeniu, że wychowanie ma być niejako skróconym odbiciem całej historii rozwoju ludzkiego. Te fazy, które przechodziła ludzkość, zanim wyrobiła kulturę dzisiejszą, ma przechodzić komisarycznie t. j. w skróceniu każdy człowiek podczas swego wychowania. Przeciwko temu usiłowaniu zwraca się W i liman n, mówiąc, że pomimo analogii, jaka zachodzi między rozwojem całej ludzkości a rozwojem jednostki ludzkiej, są pewne różnice, które w wychowaniu trzeba uszanować.

Comments
  1. Posted by Reklama